10.11.2015

CIASTO Z POWIDŁAMI ŚLIWKOWYMI I Z KRUSZONKĄ

Ciasto z powidłami śliwkowymi i z kruszonką



Przy dobrej kawie  kruche ciasto smakuje jeszcze bardziej:)
Wykonanie ciasta jest banalnie proste, więc pobawiłam się w robieniu wzorków na kawie:)





Potrzebne składniki:

na ciasto:
300g mąki pszennej
200g zimnego masła
80g cukru pudru
szczypta soli
1 żółtko
1 łyżeczka startej skórki cytrynowej
1 łyżka gęstej zimnej śmietany

na kruszonkę:
160g mąki pszennej
80g cukru
80g miękkiego masła

dodatkowo:
słoiczek powideł śliwkowych

Sposób wykonania:

1. Wszystkie składniki na ciasto zagnieść i odłożyć do lodówki. 
2. Składniki na kruszonkę wkładamy do miski i palcami rozgniatamy, robiąc jakby kluseczki.
3. Ciastem wykładamy blachę, posmarowaną masłem i wyłożoną papierem do pieczenia. Na to nakładamy powidła i rozsypujemy kruszonkę. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni. Pieczemy około 60 minut, do zrumienienia wierzchu ... i gotowe:)



Ciasto niezwykle proste do wykonania i bardzo smaczne.


Bardzo dobrze przechowuje się je. W chłodnym miejscu ciasto może spokojnie leżeć parę dni.



Dla urozmaicenia smaku, można dodatkowo, ubić bitą śmietanę i podawać na talerzu kawałek ciasta z kleksem bitej śmietany.


Ciasto wyśmienicie smakuje z cafe latte lub latte macchiato.


Ciasto można też posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. za grube ciasto na spodzie,za dlugi czas w piekarniku,za gruba kruszonka.Sorry za krytyke ale w dazeniu do doskonalosci nei ma granic
      Tak to powinno wygladac
      https://kuchnia.wp.pl/proste-kruche-ciasto-z-dzemem-6142325707262081c

      Usuń
    2. Trochę mnie zdziwiła ta ostra krytyka na moje ciasto. Twoje jest inne - ok! ...aż zobaczyłam wpisy innych pod Twoim ciastem - pełno w nim krytyki i czepialstwa. Zrozumiałam - taki styl 🤣🤣 Przykro mi, ale nie rób tego innym, to nieeleganckie. Nie jestem Twoją konkurencją, nie mam żadnych reklam na swojej stronie, nie zależy mi, żeby ktokolwiek tu zaglądał. To moja prywatna książka kucharska. Jeśli zaglądasz to miło, jeśli się nie podoba - nie zaglądaj.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Gordejuela- odniosę się do Twojego komentarza --->
      A więc - Ja od ponad 2 lat, regularnie piekę ciasto z powidłami śliwkowymi właśnie z tego przepisu (jedynie co do kruszonki dodaje kakao) i nie zdarzyło mi się, żeby ciasto to mi kiedykolwiek nie wyszło. Co więcej!- na każdą imprezę jestem proszona o przygotowanie tego ciasta.
      A jeśli chodzi o podany przez Ciebie link i przepis - otóż, do doskonałości to mu BARDZO DALEKO. Gdybyś chciała wiedzieć, to doskonałe kruche ciasto wychodzi z proporcji 3:2:1 czyli np. - 300 gram mąki, 200 gram masła i 100 gram cukru (ale tutaj akurat może być mniej, bo zakładam, że powidła są słodkie). A 5 żółtek to stanowczo ZA DUŻO. Pozdrawiam
      A autorce bloga dziękuję za niebanalne i pyszne przepisy!

      Usuń
    4. Dziękuję za sympatyczny komentarz ❤️
      Przyznaję, że jestem zakłopotana takimi dyskusjami pod przepisem. Każdy ma swoje preferencje smakowe, jeżeli coś komuś nie pasuje, to po prostu niech tego nie robi. Jestem szczęśliwa, jeśli komuś przydał się mój przepis.
      Akurat z tym przepisem wiąże się ciekawa historia. Jak byłam u mojej córki w Szwajcarii, córka poprosiła mnie o ciasto. Powiedziała: „mamo, upiec mi ciasto, ale nie takie jak Ty pieczesz, z kremami, śmietaną i takie skomplikowane. Ja lubię inne ciasta” Odpowiedziałam jej, że to wystarczy jak dasz mi jakiś przepis, a ja Ci upiekę takie ciasto jak sobie życzysz. Ona dała mi przepis, ja upiekłam to ciasto, ona była nim zachwycona, bardzo jej smakowało. Powiedziała - mamo, to najlepsze ciasto jakie jadłam, więc przepis zamieściłam na blogu.
      Przepraszam za taką osobistą refleksję 🤣
      Angela Nieanonimowa jeszcze raz dziękuję i serdecznie pozdrawiam ❤️

      Usuń
  2. 60min to za długo trochę bo mój się lekko pezypalil

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać na zdjęciu mój się nie przypalił 😄
      Napisałam około 60 minut, do zrumienienia, bo to właśnie zależy od piekarnika, poza tym ja piekę zawsze bez termoobiegu, a to też jest rożnica. Trzeba podchodzić do tematu indywidualnie. Mam nadzieję, że mimo wszystko ciasto było smaczne.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę udanych wypieków 😀

      Usuń
  3. Pyszne!!!Proste w wykonaniu.Już pieczemy je 3 raz. Proporcje idealne. Dziekujemy💐💮🌼🌻🏵️🌸🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to ogromnie, dziękuję za komentarz ❤️
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Właśnie wstawione do piekarnika. Ciekawa jestem jak będzie smakować. Tylko ja musiałam zużyć "mieszane powidła" wiśniowo-bananowo-jabłkowe😁

    OdpowiedzUsuń
  5. Boże! Kocham ten przepis i to ciasto !!!! 💞💞💞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super jest! Też uwielbiam! 👍🏻❤️

      Usuń