9.10.2014

CIASTO KOKOSOWE

Ciasto kokosowe


Dobre ciasto do popołudniowej kawy, aromatyczne z wyczuwalnym smakiem kokosa. Ciasto smakuje też z filiżanką herbaty, a nawet szklanką mleka, ponieważ jest bez kremu.
Kawałek ciasta może być świetnym uzupełnieniem owocowego podwieczorku.
Przepis jest z oficjalnej strony Nigelli Lawson.

Potrzebne składniki:

175g masła
175g brązowego cukru
175g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka
50g wiórków kokosowych
2 łyżki kremu kokosowego

dodatkowo:
wiórki do obsypania ciasta
100g białej czekolady
50ml śmietany kremówki
20g masła
30g migdałów
owoce do dekoracji



Sposób wykonania:

1. Masło ucieramy z cukrem i kremem kokosowym (ewentualnie w zastępstwie mleczkiem kokosowym). Dodajemy po kolei jajka, następnie mąkę i proszek do pieczenia. 
2. Dodajemy wiórki kokosowe delikatnie mieszając masę. 
3. Masę przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 180 stopni (test suchego patyczka), studzimy.
4. Śmietanę gotujemy, zalewamy rozdrobnioną czekoladę, dodajemy masło, mieszamy. 
5. Ciasto oblewamy glazurą i dekorujemy migdałami.




Smacznego!


3 komentarze:

  1. Jak zwykle obłędnie wygląda:) . Ma może Pani przepis na babkę piaskową tylko taką rozpływającą się w ustach i lekko rozsypującą się przy jedzeniu . Moja mam taką robiła jak miałam 6lat jak umarła to i przepis przepadł:( .Szukałam już przepisów sporo upiekłam babek piaskowych i nawet nie są w przybliżeniu takiej tekstury i smaku jak tamta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że żaden przepis nie będzie tak dobry jak mamy ... tak już sie dzieje. Ja mam też takie odczucie, ze pewne rzeczy, które robiła moja mama odeszły razem z nią. Mam nawet przepisy, ale to nie jest to samo ...
      Mój przepis na babkę piaskową to: 5 jajek, 200g masła miękkiego, 200g cukru pudru, 100g mąki ziemniaczanej, 100g skrobi kukurydzianej (nie mąki tylko skrobi) 1łyżeczka proszku. Ucieramy (nie miksujemy, żeby nie napowietrzać) masło z cukrem, dodajemy po żółtku, dodajemy mąkę, skrobię, proszek, ubitą pianę. Pieczemy 180 stopni około 50 minut. Jestem ciekawa, czy babka będzie podobna. To bardzo stary przepis. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Jak zrobię to się pochwalę:) Dziękuję bardzo:)

    OdpowiedzUsuń