28.09.2014

CUPCAKES Z DYNIĄ

Cupcakes z dynią



Ciastka bardzo sezonowe. Zawsze je piekę jesienią. Tym razem miałam dwa podejścia. Pierwsze zrobiłam z amerykańskiego przepisu ... całkowita porażka :( 
Nie poddałam się, następne zrobiłam z mojego ulubionego bloga www.kwestiasmaku.com  z małymi zmianami i dodatkowym kremem. Wyszły pyszne!
 Polecam :)




Potrzebne składniki:

200g puree z dyni
50ml mleka zagęszczonego
150g masła
1 łyżeczka mielonych przypraw (cynamon, gałka muszkatołowa, anyżek, imbir, ziele angielskie)
szczypta soli 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
170g cukru
2 jajka

na krem:
250g serka kremowego typu Philadelphia
120g masła
3 łyżki cukru (według swojego smaku)





Sposób wykonania:

1. Do ciasta najlepszy gatunek to dynia pomarańczowa, ma piękny kolor i jest słodka.



 Odcinamy z dyni grubą skórę. Kroimy dynię na małe kawałki.







 Wkładamy do garnka, zalewamy niewielką ilością wody i gotujemy na wolnym ogniu. Kiedy zmięknie, miksujemy. 
Do miski wlewamy puree z dyni oraz mleko. Wbijamy jajka, dodajemy sól, przyprawy, mieszamy ręczną trzepaczką. Dodajemy cukier, dalej mieszamy. 
2. Przesiewamy mąkę i proszek z sodą, dodajemy do mikstury, mieszamy.
3. Topimy masło, studzimy i dodajemy do masy. 
4. Napełniamy foremki do cupcakes albo do małych ciasteczek.



Pieczemy w temperaturze 190  stopni około 25 minut (test suchego patyczka).



5. Robimy krem. Miksujemy masło, serek i cukier, aż otrzymamy gładką, aksamitną konsystencję. Dekorujemy przestudzone cupcakes, posypujemy cynamonem, pistacjowymi orzeszkami.





Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz