16.09.2014

CIASTECZKA ALGIERSKIE

Algierskie ciasteczka "Kwiaty Jaśminu"
Dziriettes


Pierwszy raz podjęłam się upiec ciastka z tak egzotycznego przepisu. Mój dom pachniał kwiatami pomarańczy i migdałami, a ja bawiłam się ciastem, które było jak miękka guma do żucia :)
W internecie, na stronie www.couscousetpuddings.com zobaczyłam te ciasteczka i od razu zauroczyły mnie swoim wyglądem. Postanowiłam je upiec. Piękny wygląd i ciekawy smak :) Polecam!



Potrzebne składniki:

na ciasto:
300g mąki tortowej
80g masła
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki wody z kwiatów pomarańczy

na farsz:
500g mielonych migdałów
300g cukru pudru
1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
3 duże jajka
czerwony barwnik spożywczy

dodatkowo:
płynny miód

Sposób wykonania:

1. Masło topimy i studzimy. Do przesianej mąki dodajemy masło i wanilię, mieszamy. Do szklanki wlewamy wodę i wodę z kwiatów pomarańczy. Mąkę mieszamy dolewając stopniowo wodę. Ciasto wyrabiamy, aż będzie gładkie. Zawijamy w folię i odstawiamy na 3 godziny.
2. Mieszamy w misce migdały z cukrem, dodajemy skórkę cytrynową. Dodajemy po jednym jajku zagniatając masę. Na koniec dodajemy barwnik i mieszamy masę. 
3. Ciasto rozwałkowujemy na placek i wykrawamy kółka. 


Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na każde kółko nakładamy kulkę farszu, przygniatamy. 


Wykałaczką podnosimy brzegi ciasta, zaczepiając je na farszu. 


Wałkujemy znowu ciasto i wykrawamy listki. 


Wyciskamy na listkach żyłki. Układamy na farszu.


 Z farszu wyrabiamy kuleczki i dekorujemy kwiatki. 
4. Ciastka odstawiamy na parę godzin, można zostawić na całą noc. 


5. Ciastka pieczemy około 20 minut w temperaturze 150 stopni. 
Jeszcze ciepłe smarujemy miodem.


Smacznego!


1 komentarz: