23.10.2015

TORT - PARTIA SZACHÓW

Tort - partia szachów




Do tego tortu postanowiłam upiec biszkopt genueński (sponge cake genoese). Jest wilgotny i nie potrzebuje w zasadzie żadnego nawilżania. Ten typ biszkoptu używany jest często w Ameryce do weselnych tortów. Jest bardzo smaczny, choć z uwagi na ubijanie jajek na parze, jest bardziej pracochłonny. 
O dekorowaniu tortu nie będę nic pisała, jest to po prostu zabawa, której się, od czasu do czasu, oddaję:) 
Wynik tych zabaw bywa różny, ale w moim przypadku ważniejsze jest ... gonienie króliczka:)

Potrzebne składniki:

na biszkopt:
4 jajka XL (około 70g każde)
125g cukru drobnego
125g mąki pszennej
50g masła
szczypta soli
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

na krem:
1 słoiczek (400g) dulce de leche
350g serka mascarpone
100ml śmietany 30%

dodatkowo:
200g gorzkiej czekolady
100ml śmietany 30%
100g masła w temperaturze pokojowej
3 łyżki cukru pudru
plastyczna masa cukrowa
czekoladowe figurki

Sposób wykonania:

1. Robimy biszkopt genueński. Całe jaka wbijamy do miski, dodajemy cukier i sól. Miskę umieszczamy w kąpieli wodnej. Jajka ubijamy mikserem na najwyższych obrotach, aż potroją swoją objętość. Zestawiamy i dalej ubijamy dopóki nie osiągną temperatury pokojowej. Masło topimy i studzimy lekko. Wlewamy do niego ekstrakt. Do masy jajecznej dodajemy na przemian masło i mąkę, delikatnie mieszając.
2. Masę wlewamy do tortownicy, której dno wyłożone jest papierem do pieczenia. Biszkopt pieczemy w temperaturze 175 stopni, około 30 minut (test suchego patyczka). Studzimy w formie.
3. Śmietanę ubijamy. Krem karmelowy miksujemy z serkiem. Ubitą śmietanę dodajemy, lekko mieszając. Tort kroimy, przekładamy kremem i wkładamy do lodówki.



4. Robimy czekoladową polewę. Śmietanę gotujemy i zalewamy posiekaną czekoladę. Mieszamy, aż czekolada rozpuści się. Smarujemy nią ciasto z każdej strony. To wystarczy, żeby położyć na ciasto masę cukrową. Ponieważ moja polewa szybko mi zastygła i nie była wystarczająco gładka, zdecydowałam położyć bardzo cieniutką warstwę kremu maślanego (tzn zmiksowałam masło z cukrem).
5. Cała następna praca z tortem to wycinanie, przycinanie, wygładzanie itp, itd :)
Mam nadzieje, że zdjęcia oddadzą trud mojej zabawy w ... szachmistrza:)






















Smacznego!



3 komentarze:

  1. Takiego tortu dawno nie podziwiałam. Fantastyczny i z wielką klasą

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie świetny:) a biszkopt muszę zapisać i kiedyś wykorzystać do tortu:)

    OdpowiedzUsuń