21.09.2015

MUS MALINOWY BAWARSKI

Mus malinowy bawarski
Bavarois aux framboises



Kilka technicznych uwag:)
 Biszkopt piekłam w tortownicy o średnicy 12 cm. Całe ciasto jest umieszczone w tortownicy o większej średnicy, u mnie w tortownicy o średnicy 16 cm. Druga uwaga: kupiłam dwa opakowania standardowe malin, uzyskałam z nich 700ml puree (miksowałam i przecierałam przez sitko maliny), z czego 500ml wzięłam na mus, a 200ml na polewę. Cukier dodałam bezpośrednio do przecieru, słodząc do smaku:)
...i jeszcze jedna uwaga:) 
Jeśli szukaliście przepisu na czerwoną błyszczącą polewę - to go właśnie macie! 
Polecam!

przepis Albane La Guellec LE JOURNAL DES FEMMES



Ostatnie już maliny...bardzo, bardzo słodkie:)

Potrzebne składniki:

na ciasto:
2 jajka
45g cukru pudru
40g mąki pszennej
20g mąki ziemniaczanej
szczypta soli
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego



na mus:
500ml puree malinowego
6 płatków żelatyny (po 2g każdy)
250ml śmietany min.30%
kilka łyżek cukru pudru (zależy od słodkości malin i upodobań konsumentów)

 na polewę:
200ml puree malinowego
50ml wody
6 płatków żelatyny (12g)
2 łyżki glukozy płynnej



Sposób wykonania:

1. Białka ubijamy z solą i cukrem, dodajemy żółtka i mąki na przemian. Na koniec dodajemy ekstrakt waniliowy. Masę wylewamy do formy, pieczemy w temperaturze 180 stopni, około 20 minut (test suchego patyczka). Wyjmujemy i studzimy w foremce.
2. Wykonujemy mus malinowy. Podgrzewamy niewielką ilość przecieru. Żelatynę moczymy w zimnej wodzie, odciskamy i wkładamy do podgrzanego przecieru, mieszamy, dodajemy cały przecier malinowy. Ubijamy śmietankę, mieszamy z przestudzonym przecierem.
3. Do formy o większej średnicy niż pieczony był biszkopt wkładamy jeden krążek ciasta, nasączamy i wlewamy połowę musu malinowego, kładziemy nasączony drugi krążek biszkoptu, zalewamy pozostałym musem. Mus wyrównujemy i wkładamy do zamrażalnika.



4. Robimy polewę. Podgrzewamy puree z glukozą. Żelatynę moczymy w zimnej wodzie, rozpuszczamy w mikrofalówce, dodajemy do puree, mieszamy. Mus wyjmujemy z zamrażalnika, polewamy polewą. Ciasto dekorujemy.










Smacznego!




1 komentarz: