23.09.2015

BABA DROŻDŻOWA Z NUTELLĄ

Baba drożdżowa z nutellą
Carmela Ciancio



Przepis z włoskiej grupy, której jestem członkiem - Le recette di Misya. Oryginał babki był znacznie piękniejszy niż mój wypiek:) ..muszę się jeszcze trochę postarać:)
Autorka przepisu, Anna Maria, przyznała, że to nie pierwsza jej próba. Mam więc szansę też wytrenować ładniejszy wypiek:)



Tak wygląda wypiek ze strony La recette di Misya. Nie da się ukryć, że wygląda wspaniale...dlatego zdecydowałam się zrobić to ciasto:)

Potrzebne składniki:

12g świeżych drożdży
600g mąki pszennej
200ml mleka
95g cukru drobnego
60g masła
2 łyżki naturalnego jogurtu
1 jajko
2 żółtka
szczypta soli
nutellla
2 łyżki miodu

Sposób wykonania:

1. Z drożdży, dwóch łyżek mąki, łyżki cukru i ciepłego mleka robimy zaczyn. Odstawiamy w ciepłe miejsce, aż podwoi swoja objętość. 
2. Do miski wkładamy mąkę, jajka, cukier, sól, jogurt,roztopione masło i wyrośnięty zaczyn i wyrabiamy ciasto. Odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 
3. Ciasto wykładamy na blat, powtórnie wyrabiamy.
Z 2/3 ciasta rozwałkowujemy placek, na środek nakładamy nutellę, nacinamy boki.



Pleciemy warkocz. 



Wkładamy do tortownicy o średnicy minimum 22 cm. Z pozostałego ciasta formujemy bułkę i układamy w środku. Odstawiamy do wyrośnięcia.




Już w tym miejscu trochę nawaliłam, oryginał lepszy:)
4. Ciasto pieczemy w temperaturze 170 stopni około 40 minut, aż będzie lekko rumiane.
5. Po wystygnięciu ciasto smarujemy płynnym miodem.





Bez względu jak wygląda, ciasto jest pyszne!
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz