31.08.2013

CUPCAKES KUKURYDZIANE

Cupcakes kukurydziane 



Przepis zaczerpnęłam z programu telewizyjnego  Anny Olson "Na słodko". Babeczki są niewiarygodnie pulchne, lekko wilgotne i wyjątkowo smakowite! Dodatek mąki kukurydzianej sprawił, że mają piękny kolor, dlatego nazwałam je kukurydziane. Równie dobrze mogłam je przecież nazwać migdałowymi, bo zawierają taką samą ilość migdałów jak mąki kukurydzianej :)
 Mam nadzieję, że moje zdjęcia oddają urok i smakowitość tego wypieku.

Potrzebne składniki:

225g masła w temperaturze pokojowej
225g cukru pudru
3 jajka
100g mąki pszennej
100g mąki kukurydzianej
100g mielonych migdałów
2 łyżeczki proszku do pieczenia
sok i starta skórka z 1 cytryny
sok i starta skórka z 1 limonki
200g borówek amerykańskich
200g malin
lukier biały i różowy do dekoracji babeczek
bita śmietana do dekoracji mini muffinek
kolorowe posypki




Sposób wykonania:

1. Ucieramy masło z cukrem na gładką masę. Dodajemy po jednym jajku, ciągle ucierając.
2. Łączymy suche produkty: oba rodzaje mąki, migdały, proszek, sól, skórkę z cytryny i limonki.
3. Do masy maślanej dodajemy na przemian suche produkty i sok z cytrusów.

4. Dzielimy masę na dwie części. 

Do jednej dodajemy borówki, do drugiej maliny.


Ja odłożyłam kilka sztuk malin i borówek, żeby wycisnąć z nich sok, którym zabarwiłam bitą śmietanę.




5. Masę nakładamy do foremek i pieczemy w temperaturze 180 stopni około 25-30 minut ( test suchego patyczka).




6. Babeczki w podłużnych foremkach udekorowałam białym i różowym lukrem, zrobionym oczywiście samodzielnie. Utarłam w garnuszku parę łyżek cukru pudru z niewielką ilością soku z cytryny. Do części polewy dodałam barwnik spożywczy w kolorze różu. 




 Foremki użyte przeze mnie mają wymiary 3 cm na 6 cm, a wysokość 4 cm.



7. Mini muffinki udekorowałam bitą śmietaną. Ciasteczka z malinami w środku udekorowałam bitą śmietaną z dodatkiem soku z malin i różową posypką, a muffinki z borówkami udekorowalam bitą śmietaną z sokiem z borówek i fioletową posypką.




 Dzięki takiemu zabiegowi łatwo można było odgadnąć jaki owoc jest w środku muffinki.



Niektóre muffinki zostawiłam tylko ze śmietanką ubitą bez cukru - dla amatorów bardziej wytrawnych ciasteczek :)




Smacznego!

2 komentarze:

  1. Następne będą babeczki kukurydziane zrobię je na pewno.Pozdrawiam M.P.P

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam po wakacjach :) Zycze udanych wypiekow!

    OdpowiedzUsuń