22.10.2017

TORT AMERYKAŃSKI

Tort amerykański



Tort amerykański, czyli przeładowany łakociami:) 
W tym torcie jest wszystko, co możliwe: dwa rodzaje ciasta, kilka rodzajów kremu, trzy rodzaje czekolady, ciasteczka, czekoladki, owoce i ...co sobie ktoś życzy:)

Potrzebne składniki:

na biszkopt:
165g mąki pszennej
3 jajka
150g brązowego cukru
120ml wrzącej wody
szczypta cream of tartar
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

na krem biały:
250g bitej śmietany
70g mleka skondensowanego słodzonego
150g sera mascarpone


na krem czekoladowy:
6 żółtek
150g cukru drobnego
50g mąki pszennej
500ml mleka
150g czekolady mlecznej
50g masła

na dekorację "wachlarz":
100g czarnej czekolady
30g białej czekolady

na polewę do tortu:
80g mlecznej czekolady
80ml śmietany 30%

na poncz:
likier cytrynowy
woda

do dekoracji:
wszystko co macie w domu, byle było jadalne:)

dodatkowo:
maliny
frużelina żurawinowa


Sposób wykonania:

1. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Przygotowujemy dwie formy: 18 cm średnica i 14 cm średnica.
Żółtka ubijamy z cukrem i wanilią, w trakcie ubijania dodajemy wrzącą wodę. Dodajemy mąkę i lekko mieszamy. Ubijamy białka z cream of tartar. Łączymy masy delikatnie. Przelewamy do obydwu foremek. Pieczemy około 30 minut (test suchego patyczka). Studzimy w formach.
2. Krem biały. Miksujemy ser z mlekiem skondensowanym, dodajemy bitą śmietanę i lekko mieszamy.
3. Krem czekoladowy. Mleko gotujemy, żółtka z cukrem miksujemy, dodajemy mąkę. Zalewamy gorącym mlekiem, mieszamy. Miksturę chwilę gotujemy, cały czas mieszając, aż uzyska konsystencję gęstego budyniu. Zestawiamy z palnika, dodajemy rozdrobnioną czekoladę. 



Studzimy. Masło ubijamy, dodajemy budyń.
4. Biszkopty kroimy na krążki. Większy tort przekładamy kremem czekoladowym, mniejszy kremem białym. 




W dużym kładłam na krem maliny, do małego wkładałam frużelinę. Mały tort umieściłam na duży i włożyłam do lodówki.
Z ciemnej i białej czekolady zrobiłam "słoneczko". przełamałam na pół i uzyskałam dwa wachlarze.








Smacznego!





2 komentarze:

  1. O rety ile tu pracy, jaki efekt i ile delicji dla takiego łakomczucha jak ja! Pyszności

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny tort i fajny musi być ten krem z mlekiem skondensowanym .

    OdpowiedzUsuń