20.02.2019

CIASTKA BABA RUM

Ciastka baba rum

650

  Przepyszne ciastka ponczowe baba rhum jadłam pierwszy raz we włoskiej cukierni w Nowym Jorku. Zakochałam się w nich i oczywiście postanowiłam zdobyć przepis na tak cudowny deser. 
Najlepszy przepis (jak mi się wydaje) zdobyłam od znanego mi już włoskiego cukiernika ze strony Bavette. Ciastka są tak bardzo podobne do tego co jadłam w Stanach, że trudno byłoby je odróżnić. Cieszę się bardzo i serdecznie polecam Wam ten przepis.
 Ciasto drożdżowe jest robione nietypowo, bez wstępnej fermentacji. Piszę o tym specjalnie, żeby ktoś nie pomyślał, że to błąd :)

Potrzebne składniki:

na ciasto:
220g mąki pszennej
12g świeżych drożdży
3 duże jajka
70g masła w temperaturze pokojowej
30g drobnego cukru
4g soli

na poncz:
1 i 1/2 litra wody
600g cukru drobnego
1 szklanka rumu

do dekoracji:
bita śmietana

Sposób wykonania:

1. Do miski wkładamy mąkę i sól. Miksujemy hakiem do wyrabiania ciast drożdżowych wlewając po trochu rozbełtane jajka (tylko część). Dodajemy rozdrobnione drożdże, a po chwili resztę jajek. Wsypujemy cukier. Masło kroimy w kostki i wrzucamy co jakiś czas do wyrabianego ciasta. Pod koniec wsypujemy dodatkową łyżkę mąki pszennej, aby ciasto przeszło test szyby tzn rozciągane palcami wyciągało się tworząc przezroczystą błonę. 
2. Specjalne foremki do baba rum lub ciastek ponczowych napełniamy ciastem do 1/3 i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
3. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Małe ciastka pieczemy około 8-10 minut, średnie 15 minut. Wyjmujemy i lekko studzimy.

650

650

4. Zagotowujemy wodę i cukier, odstawiamy i dodajemy rum. Ciastka moczymy w syropie, zanurzając je całkowicie. Dekorujemy bitą śmietaną bezpośrednio przed spożyciem. 

650


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz