6.04.2016

CIASTO PISTACJOWE Z MASĄ RODZYNKOWO- DAKTYLOWĄ

Ciasto pistacjowe z masą 
rodzynkowo-daktylową



  Ciasto z przepisu Christophe Michalak. Tym razem kilka zmian w przepisie, przede wszystkim zdecydowanie mniej cukru niż w oryginale. Mam wrażenie, że bez ujmy dla całości, a z korzyścią dla konsumenta:)
Poza tym zmiana w masie bakaliowej, w oryginale są same rodzynki z cukrem, ja dodałam daktyle, a nie dałam w ogóle cukru. 
Dekoracja ciasta jest zgodna z oryginałem, choć dodałam inne składniki.



Potrzebne składniki:

120g cukru pudru
110g żółtek (5-6 jajek)
35g pasty pistacjowej
85g śmietany 30%
35g masła
120g mąki pszennej
2g proszku do pieczenia

masa:
150g rodzynek cesarskich
150g miękkich daktyli
szczypta soli

krem:
250ml śmietany 35%
60g białej czekolady
15g pasty pistacjowej
szczypta soli

do dekoracji:
posiekane pistacje
kandyzowane fiołki
rodzynki w czekoladzie
kwiaty jadalne (mini bratki)

Sposób wykonania:

1. Dzień wcześniej przygotowujemy krem. Gotujemy śmietanę z solą. Siekamy drobno czekoladę, wsypujemy do miski, dodajemy pastę pistacjową. Czekoladę zalewamy gorącą śmietaną, blendujemy, studzimy i odstawiamy na noc do lodówki.
2. Następnego dnia pieczemy ciasto. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Miksujemy cukier puder z żółtkami. Dodajemy po kolei, w trakcie miksowania, pastę pistacjową, śmietanę, stopione masło oraz przesianą mąkę z proszkiem.
3. Formę kwadratową o boku 16 cm smarujemy masłem i wykładamy dno papierem do pieczenia. Wlewamy ciasto i pieczemy około 40 minut (test suchego patyczka). Studzimy.



4. Rodzynki zalewamy wrzącą wodą, dodajemy likier lub inny alkohol, ewentualnie wersja bezalkoholowa. Odstawiamy na około 30 minut. W daktylach usuwamy zewnętrzną twardą skórkę i pestki. Rodzynki odsączamy, wkładamy razem z daktylami do rondelka, podgrzewamy, ciągle mieszając. Masę blendujemy i ostudzoną nakładamy na ciasto. 



Przycinamy brzegi ciasta.
5. Śmietanę wyjmujemy z lodówki, miksujemy na wolnych obrotach. Przekładamy do worka cukierniczego, dekorujemy ciasto. 



Ciasto dekorujemy orzeszkami, rodzynkami w czekoladzie lub innymi bakaliami, według swoich upodobań. 











Smacznego!


3 komentarze: