14.05.2018

CIASTO NUMBER CAKE

Ciasto number cake

650

  To ciasto jest obecnie hitem deserowym na wielu stołach. Kruche blaty (czasami cienkie biszkoptowe) przełożone kremem z dodatkiem bitej śmietany lub samą bitą śmietaną. Ważny jest kształt ciasta. Są to zazwyczaj cyfry, które oznaczają jubileusz, czyjeś urodziny itp. Ponieważ ja piekłam to ciasto bez takiej okazji, wycięłam po prostu zero :)
  Drugim atrybutem tego ciasta jest jego dekoracja. Musi być mega kolorowo. Dobrze sprawdzają się w tej roli jadalne kwiaty, makaroniki, kolorowe bezy, cukiereczki itd. Inwencja należy tu do autora i jego artystycznych umiejętności.   

Potrzebne składniki:

na blaty z ciasta:
180g masła zimnego
650100g cukru pudru
45g mąki migdałowej
70g jajek
400g mąki pszennej
szczypta soli


na krem:
500g sera mascarpone
125g śmietany 
1 op kremu marshmallow
2-3 łyżki dulce de leche





Sposób wykonania:

1. Ze składników na ciasto wyrabiamy kruche ciasto. Formujemy kulę i odkładamy do lodówki na pół godziny. 
Nastawiamy piekarnik na 180 stopni. Ciasto wałkujemy na grubość około 3 milimetry. Wycinamy z ciasta cyferkę przykładając szablon. Ja, jak wcześniej wspomniałam, wycięłam po prostu zero:) Wycinamy tyle jednakowych cyfr, ile chcemy mieć pięter w cieście. Pieczemy około 15 minut, do zrumienienia. 

650

650


2. Ser i zimną śmietanę oraz krem marshmallow wkładamy do jednej miski i ubijamy. Część odkładamy i dodajemy dulce de leche. Krem wkładamy do worka cukierniczego z okrągłą końcówką. Wyciskamy na blaty tak, jak pokazałam na zdjęciach.

650


650

650


 Efektowność tego ciasta polega przede wszystkim na jego dekoracji. Dekorujemy makaronikami, bezami, jadalnymi kwiatami i ... wszystkim co mamy pod ręką, a co jest bardzo smaczne :)

650

650


650

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz