7.09.2017

CIASTO CYTRYNOWE Z CUKINIĄ

Ciasto cytrynowe z cukinią



  Trzeci raz skusiłam się na zrobieniu ciasta z warzywami (pierwszy raz to był szpinak, drugi - marchewka). Zaskoczył mnie wspaniały smak i konsystencja ciasta. Przebijający zapach migdałów w cieście wszystkich urzekł. Przede mną jeszcze zrobienie ciasta z burakami:)



Potrzebne składniki:

230g cukru drobnego
60g oleju z pestek winogron
2 jajka
80ml mleka migdałowego
300g mąki pszennej
1i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 łyżeczki otartej skórki z cytryny
2 łyżki soku cytrynowego
1 łyżeczka ekstraktu z migdałów
220g startej cukinii


na polewę:
100g białej czekolady
1 łyżka oleju kokosowego

do dekoracji:
listki mięty i werbeny
kwiaty lawendy i nasturcji (jadalne)
porzeczki czerwone
maliny
poziomki

Sposób wykonania:

1. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Do miski wkładamy cukier, olej, mleko, sok z cytryny, skórkę, ekstrakt i mieszamy ręczną trzepaczką. Dodajemy jajka i znowu mieszamy. Do miski przesiewamy mąkę, sól i proszek, mieszamy. Ścieramy cukinię na tarce o grubych oczkach, wsypujemy do masy i mieszamy. Ciasto piekłam w keksówce, około 50 minut (test suchego patyczka).
2. Czekoladę razem z olejem kokosowym rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Polewamy przestudzone ciasto. Dekorujemy.







Smacznego!


1 komentarz:

  1. Ekstra:) ja już robiłam z fasoli,cukini,dyni,marchewki i buraka :) a i podobno mega dobre jest z pomidorów:)

    OdpowiedzUsuń