9.07.2019

CIASTO AMERYKAŃSKIE Z MASŁEM ORZECHOWYM

Ciasto amerykańskie z masłem orzechowym

650

  Stary amerykański przepis na czekoladowe ciasto z masłem orzechowym -  prawie każda amerykanka je zna, a nie wiadomo skąd pochodzi. Ciasto trochę przypomina naszego murzynka, ale jest wzbogacone przełożeniem orzechowym i polewą czekoladową. W sumie ciasto bardzo esencjonalne w smaku, idealne na małe co nie co do kawy bądź herbaty.

650


Potrzebne składniki:

na ciasto:
140g mąki pszennej
180g cukru pudru
1 łyżeczka sody
110g masła
12g kakao
55g wody
55g maślanki
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

na nadzienie:
230g masła orzechowego

na polewę:
55g masła
40g maślanki
10g kakao
220g cukru drobnego

Sposób wykonania:

1. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Przygotowujemy tortownicę o średnicy 20 cm. Do miski przesiewamy mąkę, cukier i sodę. W rondelku topimy masło, dodajemy kakao, wodę, maślankę i jajko. Mieszamy, cały czas podgrzewając. Gdy masa zagotuje się, zestawiamy z palnika i dodajemy mieszaninę z mąką. Mieszamy, a następnie wlewamy do formy i pieczemy około 25 minut (test suchego patyczka).
2. Gdy ciasto jest jeszcze lekko ciepłe, smarujemy masłem orzechowym i odstawiamy do lodówki. Ja nasączyłam ciasto zaparzoną, słodką kawą z dodatkiem alkoholu, ale nie jest to konieczne, zależy od upodobań. 
3. Do rondelka wkładamy masło , maślankę i kakao, zagotowujemy. Kiedy wszystko ładnie się połączy dodajemy cukier i mieszamy, aż się całkowicie rozpuści. Gdy przestygnie, wylewamy na ciasto i dekorujemy według swojego uznania. 

650
650


Smacznego!



2 komentarze: