30.03.2019

TORT Z CZARNYM KAKAO I Z KREMEM CHAŁWOWYM

Tort z czarnym kakao i z kremem chałwowym

650

Ciasto smaczne, kolorowe i wesołe:)
Próbowałam pierwszy raz zrobić dekorację za pomocą szpatułek. Niestety, okazało się to o wiele trudniejsze, niż myślałam. Zakończyłam zatem dekorację metodą klasyczną, za pomocą worka cukierniczego i tylek. Nie poddaję się jednak, mam sprzęt i będę ćwiczyć!

650


Potrzebne składniki:

na ciasto:
(jeśli chcemy mieć 4 koła o średnicy 20-22cm, bierzemy podwójną porcję ciasta)
130g mąki pszennej
60g czarnego kakao
180g cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 jajko
120g maślanki
120g oleju z pestek winogron
120g zaparzonej gorącej kawy
1 łyżka ekstraktu z wanilii

do nasączenia:
likier pomarańczowy

na krem do przełożenia:
500g sera mascarpone
250g chałwy waniliowej
100g śmietany 30% zimnej

na krem do obłożenia tortu:
250g masła w temperaturze pokojowej
140g cukru drobnego
2 jajka
1 żółtko
2 łyżki spirytusu

na krem do dekoracji:
100g masła w temperaturze pokojowej
100g mleka skondensowanego słodzonego
barwniki spożywcze

Sposób wykonania:

1. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Mieszamy w misce mąkę, kakao, cukier, proszek, sól. Do drugiej miski wlewamy maślankę, olej, jajko, i wanilię, mieszamy. Łączymy zawartość obydwu misek, mieszamy, dodajemy kawę. Masę wylewamy na blachę, pieczemy około 15-20 minut (test suchego patyczka). Po upieczeniu wycinamy koła. Ja upiekłam dwie blachy ciasta, wycięłam koła o średnicy 22cm. 
2. Chałwę rozdrabniamy, dodajemy ser mascarpone i śmietanę, miksujemy. Ciasto nasączamy likierem i przekładamy kremem.

650

3. Żółtko, jajka i cukier miksujemy w kąpieli wodnej. Zestawiamy i dalej miksujemy, aż do uzyskania masy w temperaturze pokojowej. Miksujemy masło, dodajemy po łyżce masy jajecznej, aż do wyczerpania. Dodajemy alkohol, jeszcze chwilę miksujemy. Ja dodałam do masy kilka kropel zielonego barwnika spożywczego, dla uzyskania jasnozielonego koloru masy. Obkładamy masą tort, wkładamy go do lodówki. 
4. Miksujemy masło na krem do dekoracji. W czasie miksowania wlewamy po trochu mleko skondensowane. Masę rozdzielamy na tyle miseczek, ile chcemy użyć kolorów. 

650

5. Rozpoczęłam dekorowanie techniką ze szpatułkami. Niestety okazało się, że jest to bardziej skomplikowane niż myślałam. Ewidentnie muszę jeszcze poćwiczyć :) Skończyłam moją dekorację metodą tradycyjną, za pomocą worka cukierniczego i tylek. 

650

650

650

650

650


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz