22.12.2018

PIERNIK NA POWIDŁACH ŚLIWKOWYCH

Piernik na powidłach śliwkowych

650

  To zadziwiające, że tyle lat piekę ciasta i nigdy nie piekłam piernika. Tym razem znalazłam przepis na piernik, który wydawał mi się wilgotny, a nie sztywny. Dodatkowo uatrakcyjniłam go przełożeniem z powideł i kremu, i jeszcze polałam lukrem królewskim. Tak, teraz jest to ciasto warte mojej uwagi :)

650


Potrzebne składniki:

na ciasto:
350g mąki pszennej
15g kakao
70g cukru pudru
650
30g przypraw do pierników
(imbir, cynamon, kolendra, tonka,
 gałka muszkatołowa, czerwony pieprz)
1 łyżeczka sody
50g miodu naturalnego płynnego
200g powideł śliwkowych
240g mleka pełnego
120g masła roztopionego
3 jajka




na krem:
110g kaszy manny
160g cukru
700ml mleka
200g masła w temperaturze pokojowej
3 łyżki wódki (opcjonalnie)

dodatkowo:
powidła śliwkowe do przełożenia

na polewę lukier królewski:
1 białko
150g cukru pudru

zielone pistacje do dekoracji

Sposób wykonania:

1. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Przygotowujemy formę tzw. keksówkę. Przesiewamy do miski wszystkie sypkie składniki. W drugiej misce mieszamy masło, powidła, miód i mleko. Łączymy wszystkie składniki - sypkie i płynne. Jajka miksujemy z trzema łyżkami gorącej wody na puch. Delikatnie dodajemy do masy. Pieczemy około 70 minut (test suchego patyczka). Studzimy.

650

650


2. Do rondelka wkładamy kaszę, cukier i mleko. Gotujemy, a następnie studzimy do temperatury pokojowej. Miksujemy masło do białości, dodajemy po łyżce kaszę, cały czas miksując. Dodajemy alkohol.
3. Ciasto kroimy na 3 blaty, przekładamy powidłami, a drugą warstwę kremem. 
4. Ucieramy lukier królewski, dekorujemy ciasto.

650

650



Smacznego!




1 komentarz:

  1. Muszę go zrobić na dzień babci i dziadka do przedszkola,bo to coś nowego . Pierwszy raz spotkałam piernik z kremem z kaszy manny a kocham ten krem bardzo

    OdpowiedzUsuń