22.05.2017

TORT OGRÓD KAKTUSOWY

Tort ogród kaktusowy



  Przepis na ciasto do tortu, to klasyczny amerykański przepis na ciasto red velvet. Kremy i całość dekoracji, to już moja inwencja. Pracę rozłożyłam sobie na dwa dni. Pierwszego dnia zrobiłam ciasto, przełożyłam je kremem i obłożyłam drugim kremem. Dekorowanie ciasta zostawiłam sobie na drugi dzień. Miałam przez to więcej czasu i dlatego ... mogłam bez reszty poświęcić się zabawie:))




Potrzebne składniki:

na ciasto:
175g mąki pszennej
1 łyżeczka sody
5g gorzkiego kakao
szczypta soli
60g masła w temperaturze pokojowej
200g cukru pudru
120ml oleju z pestek winogron
2 jajka
10ml ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka octu winnego
barwnik spożywczy czerwony 
120ml maślanki

na krem do przełożenia:
250g sera mascarpone
250ml śmietany 30%
30g cukru pudru
jagody leśne i maliny

na krem do tynkowania tortu:
60g masła w temperaturze pokojowej
40g smalcu roślinnego Crisco
40g nutelli
3 łyżeczki kawy instant lub rozpuszczalnej

na krem do dekoracji:
300g masła w temperaturze pokojowej
140g smalcu roślinnego Crisco
100ml śmietany 30% w temperaturze pokojowej
4 łyżki glukozy w płynie
200g cukru pudru

dodatkowo:
czekoladki w kształcie kamyków
likier cytrynowy do nasączenia ciasta




Sposób wykonania:

1. W misce mieszamy przesiane sypkie produkty: mąkę, sodę, kakao, sól. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni. Przygotowujemy tortownicę o średnicy 22-24 cm.
2. W drugiej misce miksujemy: masło, olej, cukier, żółtka i wanilię. Barwnik mieszamy z octem winnym. Mieszamy płynne składniki z sypkimi, dodajemy barwnik, a następnie maślankę. Ubijamy pianę z białek, dodajemy do masy, delikatnie mieszając. Masę wylewamy do tortownicy. Pieczemy około 35-40 minut ( test suchego patyczka). Studzimy w formie. 
3. Robimy krem do przełożenia tortu. Ubijamy razem ser, śmietanę i cukier, aż powstanie puchaty krem. 
4. Ciasto kroimy na trzy blaty, nasączamy likierem, przekładamy kremem, układając na kolejnych warstwach jagody i maliny. Ciasto wkładamy do lodówki. 




5. Wykonujemy krem do obłożenia tortu. Miksujemy razem masło, smalec roślinny, cukier i nutellę. Zaparzamy kawę minimalną ilością wrzącej wody, studzimy i dodajemy do kremu. Krem ubijamy z kawą. Wyjmujemy ciasto z lodówki, obkładamy z każdej strony kremem, znowu wkładamy do lodówki.



6. Robimy krem do dekoracji. Masło miksujemy ze smalcem i cukrem na najwyższych obrotach miksera. W trakcie miksowania dodajemy partiami śmietanę i glukozę. Krem rozdzielamy do tylu miseczek, ile chcemy mieć kolorów. Dekoracja tego tortu, to inwencja i pomysłowość autora.






 Ja przejrzałam kilka stron w internecie, poradziłam się córki w sprawie kolorów ( jest przecież artystką - malarką:)) i tworzyłam coś z wyobraźni. Między maślane kwiaty poukładałam czekoladki w kształcie kamyczków (wszystko jadalne!) oraz pokruszyłam trochę ciasta, które zostało mi po krojeniu tortu na blaty. 






Okruszki bardzo się przydały, uważam, że kolorystycznie pasują. 


           Życzę miłej zabawy w dekorowaniu tortu:)













Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz