8.06.2016

FLAN WANILIOWY Z MORELAMI

Flan waniliowy z morelami



  Tym deserem zauroczyłam się będąc we Francji, w uroczym miasteczku Nancy. Nie od dziś wiadomo, że francuskie desery nie mają sobie równych. To nie jest jedyne ciastko, które mi tam zasmakowało:) Niektóre postaram się upiec i umieścić na blogu. 
Poniżej na zdjęciu flan z cukierni ( i jednocześnie piekarni ), z Nancy.



  Długo szukałam odpowiedniego przepisu na flan w wersji, w której podany był w cukierni w Nancy. Udało mi sie stworzyć coś podobnego, a dzieci uznały, że moje ciasto jest jeszcze smaczniejsze. Chyba mówiły prawdę, bez zbytnich komplementów, bo ciasto , jeszcze ciepłe, zjadły prawie natychmiast:)) 
Nie zdążyłam nawet porobić zdjęć ciasta w całości:)
A oto, na zdjęciach, smakołyki z cukierni.








Potrzebne składniki:

1 opakowanie ciasta francuskiego
250ml  śmietanki 30%
750ml mleka 3,5%
190g cukru drobnego
90g skrobi kukurydzianej
10 żółtek
1 laska wanilii
4 morele

Sposób wykonania:

1. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni, bez termoobiegu. Okrągłą formę o średnicy 22 centymetry wykładamy papierem do pieczenia.
2. Mleko, śmietankę i ziarenka z laski wanilii wkładamy do rondelka, podgrzewamy.
3. Do miski wkładamy żółtka, cukier, skrobię i mieszamy trzepaczką. Zalewamy gorącym mlekiem ze śmietanką, ciągle mieszając. Miksturę podgrzewamy, aż osiągnie konsystencję gęstego budyniu. Zestawiamy i mieszamy za pomocą blendera z metalowymi nożami. 
4. Formę wykładamy ciastem francuskim, formujemy kilkucentymetrowy brzeg. Wlewamy masę i układamy na wierzchu przekrojone morele. Wkładamy do pieca na około godzinę. 




Flan będzie dobry, gdy wierzch, w kilku miejscach, lekko zbrązowieje. Ciasto wyjmujemy i studzimy. 
5. Ciasto można jeść na ciepło (ale mimo wszystko po lekkim przestudzeniu) lub na zimno. Owoce na cieście można zalać galaretką.





Smacznego!


1 komentarz: