13.07.2015

LODY WANILIOWE, ŚMIETANKOWE, KAWOWE, OWOCOWE

Lody waniliowe, śmietankowe, kawowe, owocowe



Upały oraz duża odległość do sklepów, w puszczy, w której obecnie zamieszkuję spowodowały, że zatęskniłam za maszyną do lodów. Nawet nie przypuszczałam, że ta maszyna sprawi mi tyle radości :)
Lody są wspaniałe! Mogłabym dużo o tym pisać, ale ten, kto nie spróbuje, nie przekona się o tym nigdy  ...




Potrzebne składniki:

na lody waniliowe:
6 żółtek
300ml mleka
laska wanilii
300ml śmietany 36%
100g cukru pudru

na pozostałe lody:
300ml śmietany 36%
175ml mleka zagęszczonego słodzonego

dodatkowo: 
2 łyżki kawy rozpuszczalnej
kilka łyżek puree owocowego ( według uznania)



Sposób przygotowania:

1. Przygotowujemy lody waniliowe. Podgrzewamy mleko ze śmietaną i wanilią (ziarenka i strąg). Żółtka miksujemy z cukrem. Zalewamy mlekiem i jeszcze chwilę podgrzewamy, aż mikstura zgęstnieje. Wyjmujemy strąg i schładzamy masę w lodówce. Schłodzoną masę wlewamy do zmrożonej maszynki do lodów. Dalej postępujemy zgodnie z instrukcją maszyny do lodów. 



2. Przygotowujemy lody śmietankowe. Ubijamy śmietanę, dodajemy mleko skondensowane, jeszcze trochę ubijamy. Wkładamy do maszyny do lodów.



3. Lody kawowe. Do mieszaniny na lody śmietankowe dodajemy kawę rozpuszczoną w kilku łyżkach mleka. 


4. Lody owocowe. Do mieszaniny na lody śmietankowe dodajemy puree owocowe. Mieszamy i wkładamy do maszyny do lodów. 




Każdą masę lodową można z maszyny przełożyć do naczynia i przechowywać w zamrażalniku.
Smacznego!



3 komentarze:

  1. Lody i czekolada, to największa rozkosz dla mojego podniebienia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Lody i czekolada, to największa rozkosz dla mojego podniebienia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja proszę o 3gałki tych wybornych domowych lodów:)

    OdpowiedzUsuń