19.06.2015

SERNIK BISZKOPTOWY Z OWOCAMMI

Sernik biszkoptowy z owocami



 




Przepis pochodzi (z małymi zmianami) ze strony www.rosiimanifique.pl , to bardzo ciekawy przepis i bardzo ciekawy smak ciasta, rzeczywiście przypomina biszkopt, zadziwiające :)
 Najpierw byłam zdziwiona nazwą "biszkoptowy" i to ona zaintrygowała mnie i spowodowała, że upiekłam ten sernik.  Byłam zdziwiona nazw,ą dopóki nie usłyszałam od gościa konsumującego mój wypiek: Jaki smaczny biszkopt!
Lukier królewski jako polewa i owoce bardzo dobrze współgrają ze smakiem tego ... sernika:)



Potrzebne składniki:

450g serka kremowego Philadelphia
75ml mleka
225 mleka zagęszczonego słodzonego
60g masła roztopionego, płynnego
6 jajek
40g mąki pszennej
20g skrobi kukurydzianej
1,5 łyżki cukru pudru
1/2 łyżeczki wanilii bourbon
szczypta soli







 dodatkowo:
1 białko
kilka łyżek cukru pudru
szczypta soli
sos karmelowy solony
owoce














Sposób wykonania:

1. Łączymy rozpuszczone masło, mleko i mleko zagęszczone. Dodajemy te składniki do serka, mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji. Dodajemy żółtka, a następne mąkę i skrobię, mieszamy.
2. Ubijamy białko z solą i cukrem.
3. Łączymy wszystkie składniki i wlewamy do formy tortowej wyłożonej papierem do pieczenia i obłożonej z zewnątrz folią aluminiową. Pieczemy w temperaturze 160 / 150 stopni, łącznie około 60 minut. Ja ostatnie 20 minut piekłam w temperaturze 120 stopni. 



Po dokładny opis zapraszam na stronę www.rosiimanifique.pl


 
4. Po wystudzeniu sernika polewamy go lukrem królewskim wykonanym z białka i cukru pudru, robimy dekorację z sosu karmelowego. 



Dekorujemy owocami.










 
Smacznego! 


2 komentarze:

  1. Wygląda przesmacznie, a Twoja dekoracja jak zawsze bez skazy. Ps .Dziś i ją zrobiłam sernik od Roberta . Sernik japoński. Pyszny na deser. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przesmacznie, a Twoja dekoracja jak zawsze bez skazy. Ps .Dziś i ją zrobiłam sernik od Roberta . Sernik japoński. Pyszny na deser. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń